Sandbæk plantage
Jagt i Sandbæk Plantage 2024-2025
Ønsker man at deltage i jagten 2024/2025, bedes .
man indbetale 1500,00kr senest den 31marts på, eller på dagen den 15 marts.
kontonr. 5997-1042821 ( skriv venlist navn på).
Eneste krav er at du er bosiddende i Ringkøbing- Skjern kommune og er medlem af en af følgende fire
jagtforeninger: Herborg/videbæk. Nr.Vium/Troldhede. Spjald/Brejning. Grønbrerg. Opfylder du disse krav, og ønsker du at være nyt medlem i jagten, bedes du kontakte Olav Therkildsen på tlf.60916177.
Gæstekort kan købes for 300,-kr. pr.jagt. Ved henvendelse til jagtleder, Per Kristensen.
Lodtrækning om bukke/hjortejagten sker i begyndelsen af april. De heldige får personlig besked ultimo april.
Jagtdage i Sandbæk plantage
Dato | dag | KL. | Mødested | Hund | Bemærkning | Jagtleder |
3/11-24 | Søndag | 9,30 | Klubhuset Flygtskydningbanen | Per B Kristensen | ||
24/11-24 | Søndag | 9,30 | Klubhuset Flygtskydningbanen | PR.jagt * | Per B Kristensen | |
15/12-24 | Søndag | 9,30 | Klubhuset Flygtskydningbanen | Per B Kristensen | ||
5/1-25 | Søndag | 9,30 | Klubhuset Flygtskydningbanen | Per B Kristensen | ||
26/1-25 | Søndag | 9,30 | Klubhuset Flugtskydningsbanen | Per B Kristensen |
* PR Jagt. Nye jægrer fra Ringkjøbing Skjern kommune der har erværvet jagttegn det seneste år, kan tilmelde sig til denne jagt
Tilmelding til jagtleder Per B Kristensen på tlf, 23284653
Jagtudvalgets medlemmer
Grønbjerg Jagtforening | Spjald-Brejning jagtforening | NR.Vium Troldhede Jagtforening | Herborg Videbæk Jagtforening |
Olav Therkildsen |
Karl Bach 22856521 |
Tommy Clausen 20836100 |
Jens Ole Hindbo 21621779 |
Asker Andreasen 20141258 |
Michael Jensen 41150277 |
Carsten H Møller 30893618 |
Per B Kristensen 23284653 |
Jagtudvalget for Sandbæk Plantage
1. Jagt i Sandbæk er åben for jæger der er medlem af henholdsvis Herborg-Videbæk, Nr.Vium-Troldhede, Grønbjerg og
Spjald Brejning jagtforening.
2. Hvert af overnævnte foreninger vælger to medlemmer til jagtudvalget.
3. Jagtudvalget tilrettelægger jagterne og sørger for vildtplejen.
4. Jagtudvalget konstituerer sig selv med formand, kasser, sekertær,hunde kordinator og fodermester.
5. Jagtudvalget træffer så vidt mulig afgørelser i enighed. Eventuel uenighed afgøres ved almendelig stemmeflertal.
Ved stemmelighed er det formandens stemme der er afgørende. Sådanne sager skal fremlægges til drøftelse på
orienteringsmødet og skal her til orienterende afstemning.
6. Jagtudvalget fastsætter hvert år deltagerbetalingen.
7. Prisen er ens for alle deltagere.
8. Der afholdes orienteringsmøde ultimo febuar eller primo marts. På mødet kan der ske indtegning og betaling for jagterne.
Kun medlemmer der har betalt har stemmeret ved en eventuel orienterende afstemning.
9. På orienteringsmødet vælges jagtlederen, blandt de otte udvalgsmedlemmer.
10. Udvalget udarbejder en årlig vildtudbyttestatistik, og aflægger beretning på orienteringsmødet.
11. Udvalget fører regnskab og fremlægger dette på orienteringsmødet. Jagtselskabets kassebeholdning pr. 31/12 bør
være et års jagtleje.
12. Ved opløsning af selskabet fordeles en eventuelt kassebeholdning blandt de fire foreninger i forhold til deltagerantallet
på de seneste 3 års jagter.
13. Der afholdes jagter i henhold til jagtlejekontrakten.
14. Deltagerantallet i jagtkonsotiet er ubegrænset hvis Pkt.1 opfyldes. Dog max 45 jæger på hver jagt.
15. Jagtudvalget udvælger hundefører blandt de der ønsker at deltage i jagterne. Om nødvendig kan der tilkaldes hundeførrer, som ikke er med i jagtselskabet.
16. Deltagerbetalingen sker senest den 31/3. Sidste bank dag i marts.
Revideret den 25-02-2024